Kup on-line
Tajemniczy Mr. Love
Karoline Leach
najbliższy spektakl: 26.04.2014 19:15 1h 30min, bez przerwy Sarego 7
Obsada
Adelajda
George
Tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Bartosz Zaczykiewicz
Scenografia: Joanna Schoen
Opracowanie muzyczne: Piotr Waligórski
Reżyseria świateł: Marek Oleniacz
Asystent reżysera: Paulina Napora
Inspicjent / sufler: Sylwia Domin
Opis spektaklu
O autorze
O reżyserze
Opinie

Tajemniczy Mr. Love (The Mysterious Mr Love)

 

Pan Love tajemniczo pojawia się w życiu samotnych kobiet i równie tajemniczo znika z ich majątkiem. Zakompleksiona modystka wydaje się być jego idealną następną ofiarą. Ale czy na pewno?

 

Kameralny dramat w scenerii retro, w którym nikt nie jest do końca tym, kogo udaje. Wdzięk i elegancja angielskiej literatury nasycone sporą dawką napięcia.

 

Kto kogo przechytrzy? Kto ostatecznie kogo uwiedzie?

 

Zakończenia nie da się przewidzieć – trzeba je zobaczyć!

 

Premiera: 28 września 2012, Scena na Sarego 7

Karoline Leach, urodzona w 1967 w Liverpoolu brytyjska dramaturg i pisarka, najbardziej znana jako autorka „In the Shadow of the Dreamchild. The Myth and Reality of Lewis Carroll”, w której odczytuje na nowo życie i twórczość autora „Alicji w Krainie Czarów”.

 

Zanim zajęła się pisarstwem, studiowała aktorstwo i pracowała jako aktor i reżyser w brytyjskich teatrach. W 1989 na zamówienie Orchard Theatre Company zaadaptowała na scenę „Krółową Śniegu” H.Ch. Andersena. Z 1991 pochodzi „Merlin’s Dream”, oryginalna reinterpretacja mitów arturiańskich napisana dla Northcott Theatre w Exeter. W 1993 w Brewhouse Theatre w Taunton odbyła się premiera „Cows”, sztuki zainspirowanej historią dwóch mężczyzn, bylinowej rabaty i pewnych krów.

 

Na zamówienie BBC Radio Four napisała w 1994 słuchowiska „The Turkey Has Landed” (o tym, co się może wydarzyć, gdy mleko skwaśnieje) i „The Legs That Came in From the Cold” (oparte na prawdziwej historii radioaktywnych nóg stolików restauracyjnych).

 

W tym samym roku miała miejsce kolejna premiera w Brewhouse Theatre; była to pierwsza wersja „Tajemniczego Mr. Love’a” („The Mysterious Mr Love”, inny tytuł polski: „Będę twoim ukochanym…”), wystawionego ponownie w 1997 w Comedy Theatre na West Endzie. W amerykańskiej wersji z off-broadwayowskiego Promenade Theatre sztuka nosi tytuł „Tryst” (2006). Grano ją również w Atenach, Houston, Los Angeles i Montrealu.

 

W Polsce „Tajemniczy Mr. Love” wystawiany był w Warszawie, Rzeszowie, Opolu, Krakowie, Katowicach, Kaliszu i Gdyni. W Teatrze Ateneum w prapremierowej inscenizacji Tomasza Zgadły z 1999 rolę Adelajdy odtwarzała Magdalena Zawadzka.

 

W 2004 Leach założyła Association for New Lewis Carroll Studies, zajmujące się ponownym odczytaniem mitu pisarza.

Bartosz Zaczykiewicz, urodzony w 1969 reżyser teatralny. Absolwent Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego (1994) i Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej w Warszawie (1998). W sezonie 1998/99 etatowy reżyser w Teatrze Śląskim w Katowicach. Dyrektor naczelny i artystyczny Teatru im. Kochanowskiego w Opolu (1999-2007) i Teatru Studio w Warszawie (2007-2009).

 

W latach 90. pracownik i współpracownik Katedry (obecnie Instytutu) Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, autor publikacji w czasopismach społeczno-kulturalnych (m.in. „Twórczość”, „Teatr”, „Dialog”, „Notatnik Teatralny”, „Scena”). Praktykował w teatrach alternatywnych (m.in. OPT Gardzienice, Ośrodek Grotowskiego we Wrocławiu, Odin Teatret w Holstebro).

 

Zrealizował dwa monodramy nagradzane m.in. na festiwalach we Wrocławiu i Toruniu – „Nos” wg Bruno Jasieńskiego (1990) oraz „...podszyty!” wg Witolda Gombrowicza (1993).

 

Wyreżyserował m.in. dwukrotnie „Amfitriona” Moliera (Elbląg, Katowice), prapremierę „Farrago” Lidii Amejko (Kalisz), „Rzeźnię” Mrożka (Katowice), „Zemstę”, „Damy i huzary” oraz „Dożywocie” Fredry (Warszawa, Opole), „Romea i Julię” (Katowice), „Kolację dla głupca” Vebera, „Kalekę z Inishmaan” McDonagha, „Niepoprawnych” (wg „Fantazego” Słowackiego), „Emilię Galotti” Lessinga, polską prapremierę „Bardzo prostej historii” Marii Łado (wszystkie w Opolu) oraz „Obrock” wg Witkacego (Teatr Studio), „Cięte historie” –prapremierę własnej adaptacji opowiadań Arkadia Awierczenki (Teatr Współczesny w Szczecinie), prapremierę „Letniska” Freda Apke (Teatr Powszechny w Łodzi) oraz „Udając ofiarę” (Teatr im. Jaracza w Olsztynie).

 

Laureat m.in. Nagrody im. Leona Schillera za osiągnięcia w dziedzinie reżyserii (2005).

Ta strona wykorzystuje pliki typu "cookies". Identyfikują one Twoją przeglądarkę i usprawniają działanie strony. W ustawieniach przeglądarki można wybrać opcję odrzucania plików "cookies". Odrzucenie może spowodować, że nie wszystkie treści będą prawidłowo wyświetlane. Zamknij